Filmajánlónk 3. részében nem csak fotós témájú filmeket találtok, hanem bármilyen más módon művészethez kapcsolódó remek alkotásokat is.
Remélem, hogy rátok is legalább olyan hatással lesznek, mint rám. :)
Holland dokumentumfilm, 2012
Anton Corbijn meghitt portréja, ahogy fotósként és filmkészítőként járja a világot. A film egyedülálló pillantást enged a művész életébe, drámáiba és konfliktusaiba: magánéletének feláldozásáról és karrierjéről, sikereiről és művészi elismerés iránti vágyáról szól a film.
Rendező: Klaartje Quirijns
Annie Leibovitz fotóriporterként kezdte pályafutását, ám hírnevét a portéfotóival szerezte. Neves személyiségek fotósaként részese és formálója lett az amerikai popkultúrának. Miközben a leginkább kedvelt fekete-fehér fotóin művészeket, zenészeket, sportolókat és más ismert személyiségeket örökített meg, róla meglehetősen keveset tudunk. A testvére, Barbara nem kevesebbre vállalkozott, minthogy ledönti ezt a korlátot. Miközben Annie az új albumán dolgozik, Barbara felkeresi a vidéki birtokán, hogy kamerájával bemutassa nővére személyiségének addig még nem ismert oldalát.
Rendező: Barbara Leibovitz
Szereplők: Annie LeibovitzRobert Downey Jr.George ClooneyYoko OnoArnold Schwarzenegger
amerikai dokumentumfilm, 2017
A Nude egy 2017-es amerikai dokumentumfilm, amely David Bellemere fotós alkotói munkáját mutatja be, miután a NU Muses nevű tehetségkutató alapítója, Steve Shaw felkéri egy fine art nude naptár elkészítésére.
Rendező: Tony Sacco
Szereplők: Keilani Asmus, David Bellemere, Isabella Boemeke
német - olasz történelmi dráma, 2018
A Mások élete című Oscar-díjas film rendezőjének új filmje a velencei filmfesztivál versenyprogramjában mutatkozott be, számos nemzetközi díjat nyert, két Oscar-díjra jelölték.
A német művész, Kurt Barnert két egymást követő diktatúra elnyomásában kezdi meg alkotói útját. A fasiszta Németországban születik, majd az NDK-ban válik fiatal felnőtté. Néhány évvel később megszökik Nyugat-Németországba, de sötét múltját nem képes a háta mögött hagyni. A művészi útkeresés, a meghasonlás, a siker visszásságait bemutató és a 20. századi történelem monumentális tablóját képező film az egyik legnevesebb kortárs festő, Gerhard Richter életén alapul.
A film zenéje sem elhanyagolható: >> soundtrack <<
Florian Henckel von Donnersmarck
Szereplők: Tom Schilling, Sebastian Kock, Paula Beer, Saskia Rosendahl, Oliver Masucci
A történet egy magyar alföldi kisvárosban játszódik. Csikorgó, igazi hideg van - hó nélkül. Több százan állnak a főtéren felállított cirkuszi sátor körül, hogy végre megláthassák az attrakciót, egy bálna kitömött tetemét. Jönnek mindenfelől. A környező tanyákról, az Alföld különböző zugaiból és az ország egészen távoli vidékeiről is. Néma, arctalan, rongyokba burkolódzó tömeg követi az otromba szörnyet.
Ez a furcsa állapot - az idegenek megjelenése és a rendkívüli fagy - megzavarja a kisváros békésnek amúgy sem nevezhető rendjét. Az emberi viszonyok felborulnak, a történet ambíciózus szereplői úgy érzik, kihasználhatják a helyzetet, az amúgy is passzivitásra ítélt emberek pedig még nagyobb bizonytalanságba zuhannak. Az elviselhetetlenségig fokozódó feszültséget a bálna mögött lapuló, arctalanságba burkolódzó Herceg figurája robbantja fel.
Puszta megjelenése is elegendő ahhoz, hogy elszabaduljanak a gyilkos indulatok. Nem kíméli a tudományosság mögé bújó kívülállást, sem a kamaszos lelkesedést, a kispolgári kényelemféltést, a családot - semmit, amit az európai kultúra az utóbbi évszázadokban magatartásformaként konzervált.
Nem kifejezetten fotós film, de a karakterek, az operatőri munka miatt érdemes megnézni, szerintem zseniális.
Tarr Béla, Hranitzky Ágnes
Szereplők: Lars Rudolph, Peter Fitz, Hanna Schygulla, Kormos Mihály, Kállai Ferenc
mexikói dráma, 2018
A Roma egyszerű történetet mond el: egy mexikói őslakos cselédlány teherbe esik, miközben tehetős munkaadóinak a családja éppen széthullik, és a ház asszonya egyedül marad négy gyerekével, mindez a hetvenes évek elején Mexikóvárosban. (A film címe a város egyik kerületének a neve, ahol a történet játszódik.) A megpróbáltatások közepette a világ is szétesni látszik körülöttük, földrengés, tűzvész, az 1971-es Corpus Christi-mészárlás történik a háttérben. A fekete-fehér film egy emlékkapszulát tár fel: Cuarón a saját gyerekkorába vezet, és őslakos dajkájáról/cselédjükről, Cleóról mesél. Illetve tulajdonképpen az egész családról – a filmben a második legnagyobb fiú a rendező alteregója.
Rendező: Alfonso Cuarón
"Olyan stúdió gyakorlati workshopot kerestem ezen a telített oktatói piacon, amely hathatós és gyors támogatást, tudást nyújt a pályakezdőknek is. Bodogán Sándor oktatására azért jelentkeztem, mert egyfelől azonnal megfogott a fekete-fehér portrék klasszikusokat idéző stílusa, másfelől végre találtam valakit, aki ár érték arányban is elérhető, ámde annál gazdagabb tematikát nyújt. Egész napos, intenzív oktatás volt, számos beállítást, számos technikai fogást vettünk át, életemben először kaptam valós segítséget, s kis betekintést a divatfotók kulisszái mögé. Bátran ajánlom mindenkinek, aki még kezdő és bátortalan a stúdió fények világában!"
"Egy nagyon jó hangulatú workshopon vettem részt. Ahol sok hasznos tanácsot, tippet kaptam, nem csak a világításokról, hanem egy modell fotózás megszervezéséről, kivitelezéséről is. A kis létszámnak köszönhetően mindenkinek volt lehetősége egy komplett világítást összerakni. A kevésbé rutinos résztvevőknek Sándor és persze a többiek is készséggel segítettek. Csak ajánlani tudom mindenkinek Sándor workshopjait!"
"Sziasztok, kedves hezitálók! Azért szólok hozzátok, mert elsősorban az értékelések Nektek adnak támpontot, hogy mit várhattok Bodogán Sándor workshopjaitól. Rengeteg hasznos, velős gyakorlati tudásanyagot (a fényformálók összeszerelésétől a modell instruálásáig), kulisszatitokkal, ötletekkel fűszerezve, hogy hogyan dobhatjuk fel képeinket. Sándor kiváló fotográfus, művész és oktató. Családias, baráti atmoszférát teremt, mely a résztvevőkre is ráragad, így kötetlen, felszabadult közegben tanulhatunk, kérdezhetünk, s nem érezzük frusztrálva magunkat azokkal szemben, akik már előrébb járnak az úton. Tiszteljük egymást, amiért időt, energiát áldozunk a fejlődésre, s nem érezhető az "arcoskodás", mint, amit oly sokszor tapasztalatunk a szakmában sajnos. A stúdió felszereltsége kitűnő, adottságai fantasztikusak a sok ablak miatt (is). Bátran és nagy szeretettel ajánlom mindenkinek. VIGYÁZAT !!!! FÜGGŐSÉGET OKOZ "